lördag 21 november 2009

var tog veckan vägen?

Okej, vart den senaste veckan har tagit vägen vågar jag knappt svara på. Känns som jag sovit bort alla dygnets timmar och när jag väl lyckats få vara vaken en stund har de varit under så tidiga morgon timmar att man ändå knappt fått något gjort. Nästan lite läskigt faktiskt!

I onsdags så fick jag äntligen efterlängtat nog in min lön så de blev att sambon och jag tog min gigantiskt långa matlista och begav oss till City gros och verkligen stor shoppade loss. Kan säga att så full som den kylen,frysen och skafferiet blev efteråt så tom har den skrikit på länge. Va helt underbart att få hem massa mat

Den 19onde, dvs i torsdags, firade jag och sambon 4mån förlovning<3. Om mindre än 1v kör på 7mån. Känns rätt otroligt vad tiden faktiskt springer på när man väl tänker efter. Känns som bara någon vecka sedan vi satt och snackade helt blyga i telefon, han övertalade mig att träffa honom, första pussen, första kyssen och sen..hur han dagen efter blev en del av mitt liv; han flyttade mer eller mindre in hos mig i Svedala, blev min sambo, min älskade och underbaraste kärlek..ja, tiden har liksom bara sprungit iväg..och jag älskar det!

Idag är det lördag och faktiskt en mycket lugn och härlig sådan. Har inte sovit bort hela dagen än. Vaknade 6 i natt av att sambon börja härja och snurra runt i sängen. Syster ystern min ringde och väckte oss vid 00 ung och fråga om hon kunde komma och sova hos oss i natt, om vi kanske kunde vara så snälla och hämta hemma.Visst!, men visade sig sen att hon valde åka hem tidigare så blev inge av det. Men i alla fall. Har varit vaken helt sedan 8 tiden. Överraskade sambon med picnic frukost i verkstaden där han typ alltid håller till och även med biobiljetter till premiären av Luftslottet som sprängdes nästa fredagen(27/11). Tror faktiskt att han blev riktigt glad!

Blir bio även ikväll. Igår hade Twilight- New Moon premiär men hittade inga bra platser så blir istället så att ikväll kl 23.55 ska vi se den på Royal! Can't waaait!

Annars så..Ska nog snart hoppa i ytterkläderna och börja trampa hemåt. Fruktansvärt kallt här nere i verkstaden och jag är en riktig frysekyllig + här är inte mycket för mig att göra!

Ha de fint

Åsa